ההיסטוריה של אולגה: “בתקופת השואה אכלתי אוכל של פרות, אבל לפחות אכלתי”

ניצולת-שואה-אולגה

אולגה וסילייב היא ניצולת שואה בת 94 חולה בסוכרת ומחוברת לקוצב לב. הממשלה הגרמנית אומרת שלא מגיע לה פיצויים, אז הם לא משלמים לה. אולגה מתקיימת מקצבה נמוכה מאוד לכן מוכרחה לוותר על דברים בסיסיים רבים.

מתוך עדותה של אולגה וסילייב

כיום גרה בישראל ברמלה בדירה קטנה, מוזנחת עם קירות מתקלפים ועובש על התקרה. בדירה קטנה זו היא מתגוררת יחד עם בנה פגוע הנפש, בן 60. אולגה מטפלת בבנה, והשניים מתקיימים מהקצבה שלה.

אולגה עברה את כל זוועות מלחמת השואה. היא מסתכלת באלבום התמונות הישן והזיכרונות מציפים אותה, גם החרדות והסיוטים לא מאחרים לבוא. כל מה שנותר לה מהמשפחה אלא התמונות. כל משפחתה של אולגה נספתה בשואה, היא נשארה רק עם עיטורי הכבוד שקיבלה בתקופת המלחמה. אולגה מספרת “בשואה אכלתי אוכל של פרות, אבל לפחות אכלתי” 

אחרי שנים ארוכות עלתה אולגה וסילייב לארץ, לעיר רמלה. היום היא גרה בדירה הרוסה, שבורה וחסרת תנאים בסיסיים ברמלה. בדירה המוזנחת אולגה בת ה- 94 מתגוררת יחד עם בנה בן ה60. הבן של אולגה פגוע נפש והיא מטפלת בו לבדה. וסילייב לא בריאה בעצמה, הגוף כבר לא כמו שהיה. אולגה התאשפזה מספר פעמים עקב תת תזונה והגיעה להמוגלובין 6, זאת משום שאין לה שיניים לאכול על מנת להתחזק. הכסף שהיא מקבלת לא מספיק גם לטיפולי שיניים, זה מותרות מבחינתה.

אולגה מקבלת שיניים 

עמותת חסדי נעמי נתרמה למענה ומסייעת לה בשיפוץ הבית בסכום של 20,000 שקלים ובתמיכה חודשית על סך 1,500 שקלים ,כל זאת בנוסף למצרכי מזון, עופות ושוברי קנייה שקיבלה וממשיכה לקבל. בתקופה האחרונה אולגה אושפזה שוב במשך ימים ארוכים בבית החולים.

תורם יקר של העמותה שמע את סיפורה של אולגה וכאב את כאבה, הוא בחר להעניק לאולגה שיניים חדשות. אחרי מספר טיפולים ארוכים, אולגה זכתה לשיניים בגיל 95 אחרי שנים רבות שלא היו לה. היום אפשר לראות את אולגה ניצולת השואה בת ה-95, עם גב זקוף וחיוך מלא שיניים של ניצחון על הפנים!

עמותת חסדי נעמי מודה מקרב לב לתורם היקר שעזר לאולגה. העמותה עוזרת ומסייעת לאלפי ניצולי שואה. חסדי נעמי מזמינה אותך לתרום על מנת שהעמותה תמשיך לפעול ולתמוך בניצולי השואה.   

חסדי נעמי מזמינה אותך לתמוך בפרויקטים שלה ולהיות חלק מהפעילות של העמותה למען ניצולי השואה 

Share this story
More stories