ההיסטוריה של אורי: “אמא גררה מעלי את המתים הקפואים והוציאה אותי מבור הקבר”

אדלמן-ניצול-שואה

ד”ר אורי אדלמן ניצול שואה בן 85. הוא זוכר היטב את ההוצאה להורג שלו, ממנה הוא ניצל בנס. אורי מתאר בפרטי פרטים את היום ההוא, למרות שהיה רק בן 3 בשואה. ” אי אפשר לשכוח דבר כזה” הוא אומר.

אורי אדלמן ניצול שואה, זוכר היטב את יום ההוצאה להורג שלו. הוא היה אז רק בן שלוש. “יהודיה אחת גנבה פרוסת לחם, הגרמנים מצאו אותי” מספר אדלמן. אחד החיילים הגרמנים ניסה לירות בו, אבל הקצין עצר אותו. אורי מספר שהקצין אמר “תינוק מול כיתת יורים יפחיד יותר את היהודים”. ילד בן שלוש עמד מול כיתת יורים וחיכה למוות שלו. הקצין נתן פקודה והיריות החלו, בזכות היותו ילד קטן, נמוך קומה אף כדור לא פגע בו ישירות. אדלמן רק נשרט בראשו במהלך הירי, התעלף ונפל לתוך בור האחים שחפרו יחד קודם לכן.בלילה התגנבה אימו לבור וחיפשה את הגופה, הוא חזר להכרה כאשר שמע את קולה. אמא גררה מעלי את המתים הקפואים והוציאה אותי מבור הקבר. 

 אדלמן חי היום בישראל בדירה קטנה, לבד. אורי מתקיים כמו ניצולי שואה רבים מקצבה ומענק שנתי, לו הוא זכאי כניצול שואה. הדירה עמוסה דברים, אורי אוגר הכל מהפחד שלא יהיה, לא יהיה מה לאכול. ירקות ופירות- חלקם החלו להירקב, מזון ברובו פג תוקף, עיתונים, ובגדים. הציוד שיש לו בדירה ישן וכמעט שלא ראוי לשימוש. מיטה ישנה ללא מצעים, מכוסה בסמרטוטים ישנים. קח חי ניצול שואה, ד”ר.

לצערנו מבוגרים רבים הם טרף קל לתרמית, אורי אדלמן היה אחד מאותם מבוגרים שנעקצו. אדלמן ניצול שואה, נעקץ על ידי קבלן שהבטיח לו 2 דירות, במקום הדירה הישנה שלו. אורי שהאמין לקבלן נשאר בלי כלום. 

 חסדי נעמי עמותה שתומכת בניצולי שואה וקשישים נזקקים, שמעה על המקרה של אדלמן והחליטה לסייע לאורי. תרומות של הציבור עזרו לממן עורך- דין לד”ר אורי אדלמן. אורי קיבל דירה, סיוע בסגירת חובות ועזרה בהוצאה לאור של סיפר שחיבר.

ד”ר אדלמן כל-כך העריך את הסיוע של חסדי נעמי שהחליט להתנדב בעמותה ולעזור בהכנת סלי מזון. חסדי נעמי תומכת באלפי ניצולי שואה. מזמינה אותך לתרום ולעזור לעמותה להמשיך ולסייע לכל ניצולי השואה. 

חסדי נעמי מזמינה אותך לתרום ולעזור לה להמשיך לפעול למען ניצולי שואה

עוד מידע על פעילות חסדי נעמי כאן

Share this story
More stories