ההיסטוריה של אליה וסוניה: “במלחמה לא היה מה לאכול, גם עכשיו קשה עם אוכל”

ניצולי-שואה-אליה-וסוניה

סוניה ואליה וורונצ’ק זוג ניצולי שואה בני 94.  מתגוררים בעיר בית שמש בדירה קטנה בדיור מוגן. הזוג מתקיים מקצבה חודשית זעומה. הכסף שמקבלים לא מספיק להם כדי להתקיים בכבוד. 

אליה וסוניה עברו את כל זוועות השואה. הסיפור שהם מספרים קשה להכלה. אליה מספר שנמלט ממוות בטוח. בקור המקפיא כשהיה ילד הצליח להימלט מהנאצים ולהשאר בחיים. אליה מספר ומנסה להעביר את מה שעבר, “ללכת לישון בלי אוכל ימים שלמים”. כך עברה ילדותם. 

כיום אליה וסוניה שניהם אנשים חולים, לכל אחד את הבעיות שלו. אליה משתמש בכמות גדולה מאוד של תרופות, המקרר מלא בסוגים שונים של תרופות. חלקן בסל הבריאות וחלקן לא. לסוניה יש בעיה ברגליים, מעין רככת עצמות המונעת ממנה ללכת. היא יושבת רוב היום על כיסא, כי אין כסף לכיסא גלגלים. הזוג סובל מנותקי חשמל, הכסף לא מספיק תמיד על מנת לשלם את החשבון. הדירה בחורף קפואה מקור, אין דרך לחמם אותה. המקרר אומנם מלא, אך בתרופות. לזוג אין מה לאכול. אליה אומר “במלחמה לא היה מה לאכול, גם עכשיו, קשה עם אוכל”

אליה מספר שלפני תקופה סוניה נפלה והיו צריכים להגיע לקופת חולים אך לא יכלו. סוניה לא יכולה להתנייד עם ההליכון, היא צריכה כיסא גלגלים. בתקופה האחרונה בעקבות המגפה הנסיעות לבית החולים הפכו יקרות מאוד, נוסעים רק במוניות בגלל החשש מהקורונה. 

אליה וסוניה חיפשו סיוע חיצוני על מנת שיוכלו להמשיך להתקיים. עמותת חסדי נעמי שמעה את זעקתם ונרתמה למען זוג ניצולי השואה שחיים בתת תנאים. סוניה קיבלה כיסא גלגלים שמתאים לצרכים שלה. תשלומי החשמל משולמים על ידי תורם יקר של העמותה. הזוג קיבל רדיאטור חשמלי שיחמם את הבית במהלך החורף. חסדי נעמי גם דואגת למצרכי מזון ושוברי קניה לזוג.  

הדמעות מההתרגשות שלא פסקו נותנים את הכוח לקום ולהמשיך.
חסדי נעמי מזמינה אותך לתמוך בפרויקטים שלה ולהיות חלק מהפעילות של העמותה למען ניצולי השואה 

עוד מידע על פעילות העמותה ניתן לקבל באתר ‘חסדי נעמי’

Share this story
More stories