ההיסטוריה של נינה: “צריך לבחור אוכל או תרופה”

ניצולת-שואה-נינה

נינה סלאב ניצולת שואה בת 85, חולה מאוד. הייתה ילדה קטנה מאוד במהלך השואה רק בת 4 וחצי. נינה מספרת על חייה היום, המצב הכלכלי הקשה והוויתורים שעליה לעשות כי אין כסף. 

עדותה של נינה

נינה סלאב כמו ניצולי שואה רבים מתקיימת מקצבאות שמקבלת, אך הן לא מספיקות. ההוצאות של נינה מאוד גבוהות, היא מחשבת כל הוצאה שלה, זוכרת מחיר מדויק של כל תרופה שעליה לשלם, היא משלמת במומצע 500 שקלים רק על תרופות בחודש. סלאב נמצאת במעקב בבית החולים הדסה בירושלים בעקבות מצבה הבריאותי הרעוע, הנסיעות לבית החולים גם הן יקרות, כי אינה יכולה להשתמש בתחבורה הציבורי בגלל מצבה הבריאותי. נסיעה לכל כיוון עולה לה כ200 ש”ח. ההוצאות הולכות וגדלות אבל ההכנסה שלה לא משתנה. 

נינה חולה מאוד, עוברת ממוגרפיה ואולטרסאונד, יש לה מים בריאות, בעיות ברכיים ועיניים. היא אומרת “צריך לבחור בין אוכל או תרופה, זה קשה”. נינה עברה ניתוח בברך אך הניתוח לא צלח, היא נעזרת בהליכון בזמן ההליכה וחולמת על המכשיר שיעוזר לבעיה שלה בברך. היא אומרת בחצי לחישה “יש מכשיר שיכול לעזור אבל אין כסף”. 

החלום של משפחתה היה לעלות לישראל, בזמן שמשפחתה חיה בברית המועצות אפילו את המילה ישראל לא יכלו להגיד בקול. נינה הגשימה חלום משפחתי ועלתה לישראל, היא חוזרת ואומרת מזל שאני בישראל, פה יש ארגונים ועמותות שדואגים לניצולי שואה. נינה פונה לליבם של הציבור ואומרת להם תודה, תודה שיש אנשים טובים שתורמים כסף לארגונים  שדואגים לאנשים במצבה. 

עמותת חסדי נעמי התומכת בניצולי שואה עזרה לנינה להשיג את מבוקשה. היום יש לנינה את המכשיר לברך שהייתה צריכה, העמותה דאגה לה לסלי מזון ושוברי אוכל. חסדי נעמי מסייעת לאלפי ניצולי שואה ועוזרת להם בכל התחומים.

חסדי נעמי מזמינה אותך לתרום ולעזור לה לתמוך בניצולי השואה.

עוד מידע על פעילות העמותה ניתן לקבל באתר ‘חסדי נעמי’

Share this story
More stories