פרידה-ניצולת-שואה

הסטורי של פרידה: "עצוב לי שגם היום אני צריכה לשרוד ממשהו"

פרידה ניצולת שואה בת 80, צריכה לשרוד גם היום לאחר ששרדה את השואה. 
פרידה חיה מקצבה זעומה ונאלצת לבחור בין חימום הבית במהלך החורף לבין מזון, הכסף שמקבלת לא מספיק לשניהם.

העדות של פרידה 

פרידה ובן זוגה יוסי מתגוררים בירושלים ומתקיימים מהכנסה חודשית זעומה. פרידה היא ניצולת שואה בת 80, מספרת שגם כיום לאחר שכבר שרדה את השואה נאלצת לשרוד בחיי היום יום. 

הסיפור העצוב של פרידה הגיעה עד לטלוויזיה בישראל ששידרה כתבה מיוחדת. צפו בכתבה ששודרה בערוץ 12 הישראלי.

ההכנסה של פרידה מסתכמת בפנסיה נמוכה מאוד ומענק שנתי לו היא זכאית כניצולת שואה. ההכנסה החודשית אינה מספיקה בשביל להתקיים. ההוצאות גבוהות מאוד והן רק הולכות וגדלות במהלך השנים. חשבונות המים, החשמל והארנונה מגיעים לכמעט חצי מההכנסה של הזוג. הוצאות כספיות על אוכל הן מינימליות ביותר, פרידה מספרת שקונים בצמצום, רק מה שהכרחי, מספר בודד של פריטים. ההוצאות על התרופות גם הן אינן קטנות, אומנם יש תרופות שמקבלים בחינם אבל רק אלה שנמצאות בסל התרופות, השאר צריכים לקנות. פרידה אומרת שאין לה ברירה אלה לבחור. מה יותר חשוב, אוכל או חימום, אולי בכלל התרופות.

המצוקה הכלכלית בה פרידה חיה הביאה אותה למצב בו היא נזקקת לסיוע חיצוני על מנת לחיות בכבוד. פרידה שרדה כבר את תופת השואה ולא מגיע לה לשרוד עוד, צריך לעזור לה לחיות בכובד. עמותת חסדי נעמי שתומכת ומסייעת לניצולי שואה נרתמה על מנת לסייע לפרידה, שלא תצטרך לבחור בין אוכל לחימום. העמותה דאגה לתשלום חודשי של החשמל, סלי מזון, שוברי קניה וערכות חורף. 

פרידה היא אחת מתוך אלפי ניצולי שואה שחיים בארץ ישראל  עם הכנסה חודשית זעומה שאינה מאפשרת לחיות בכבוד. המלחמה על החיים של ניצולי השואה צריכה להישאר מאחוריהם, מגיעה להם לחיות היום בכבוד. אסור לשכוח את השואה, את האנשים שנאלצו לחיות במהלכה ושרדו אותה. 

חסדי נעמי תומכת ומסייעת לניצולי שואה רבים לחיות בכבוד. הפעילות של העמותה יוצא לפועל בזכות התרומות של הציבור הרחב. בימים אלה העמותה פועלת על מנת לחמם לניצולי שואה את החורף. 

חסדי נעמי מזמינה אותך לא לשכוח את ניצולי השואה ולעזור לה לתמוך בהם, ניתן להכנס לקישור הבא לתרומות.

עוד מידע על פעילות העמותה ניתן לקבל באתר ‘חסדי נעמי’

Share this story
More stories