ההיסטוריה של זנובי: “אנחנו מתים מקור”

ניצולי-שואה-רבינוביץ

זנובי רבינוביץ’ ניצול שואה, נשוי ללידיה. הזוג חיי מקצבה זעומה אותה מקבל מביטוח לאומי. זינובי היה פרופסור להנדסת חשמל ברוסיה ובארץ עבד כחשמלאי, אך אינו מקבל פנסיה. לידיה עבדה כפסנתרנית עד הקורונה, בעקבות המגפה ומצבה הבריאותי כבר אינה עובדת. הזוג נקלע למצב כלכלי קשה. 

זנובי רבינוביץ’ חולה סרטן, עם קוצב לב, עבר מספר רב של ניתוחים.  מתגורר יחד עם אישתו לידיה, גם היא חולה, יש לה דלקת פרקים. הזוג מתגורר בדירה קטנה בירושלים. הם מקבלים יחד מביטוח לאומי קצבה זעומה ממנה מנסים להתקיים. רק על השכירות הם משלמים יותר ממחצית מהקצבה. “מה שנשאר, אנחנו גרים.. חיים” אומרת לידיה. 

הכסף שמקבלים לא מספיק למוצרים בסיסיים. הזוג נאלץ לוותר על תרופות כי אינן בסל התרופות. הם מספרים שחושבים מספר פעמים אם לקנות משהו חדש. “צריך נעליים, מתלבטים אם לקנות”. הקצבה לא מספיקה על מנת להתקיים בצורה בסיסית.  

בחורף הקור בירושלים חודר עצמות, הטמפרטורות מגיעות למעלות נמוכות. במהלך הראיון לידיה  אומרת” החלום שלי זה מזגן” ומראה את כל השכבות שלובשת. 4 חולצות אחת על השניה, היא לובשת בזמן שנמצאת במקום סגור, הבית שלה. לזוג אין מספיק כסף על מנת לקנות אמצעי חימום לדירה, הם משתמשים במפזר חום קטן. וחיים עם מה שיש. 

ניצולי-שואה-רבינוביץ

חסדי נעמי התומכת באלפי ניצולי שואה, עזרה גם ללידיה וזנובי. החלום של הזוג התגשם והם קיבלו מזגן. יש להם תורם שמשלם את חשבונות החשמל שלהם. העמותה דאגה להם לסלי מזון, שוברי קניה וערכות חורף. 

עמותת חסדי נעמי יצאה בפרויקט חורף מיוחד, חלוקת ציוד חם לאלפי ניצולי שואה. ערכות החורף שהעמותה מחלקת לניצולים כוללות שמיכה, כובע צעיף וכפפות. לשמיכה ולביגוד החם מוסיפים גם רדיאטור חשמלי. העמותה שמה לה למטרה לא להשאיר אף ניצול שואה וקשיש לקפוא מקור במהלך החורף. 

פעילות העמותה יוצא לפועל בזכות התרומות של הציבור. חסדי נעמי מזמינה אותך לתרום ולהיות חלק מהפעילות החשובה שלה למען ניצולי השואה.

עוד מידע על פעילות העמותה ניתן לקבל באתר ‘חסדי נעמי’

Share this story
More stories