ההיסטוריה של רחל: “הגלו אותנו ברכבות של בהמות”

ניצולת-שואה-רחל-הוך

רחל הוך בת 87 ילידת פולין, כיום גרה בחפץ חיים. הוך ניצולת שואה, אמנם הייתה ילדה מאוד קטנה בזמן השואה אך זוכרת בפירוט כמעט מדויק את האירועים. הסיפור של רחל הוך לא פשוט, כמו סיפורים רבים אחרים של ניצולי השואה. היא מספרת שהתייחסו אליהם כמו בהמות. היא סבלה מקור, מרעב ומחולי. איבדה את ההורים שלה במהלך השואה.

רחל נולדה למשפחה גדולה, הן היו שתי אחיות ועוד שלושה אחים. היא נולדה ב-1935 בפולין. רחל חיה שם רק ארבע שנים, עד 1939. המשפחה ברחה מפולין כאשר התחילה השואה. רחל אז הייתה ילדה ממש קטנה, רק בת 4. משפחתה של הוך,ברחה מפולין לרוסיה שם הם נשארו במשך חצי שנה. מרוסיה הגלו אותם לסיביר, לסיביר שלחו אותם ברכבות, “ברכבות של בהמות, בלי חלונות, בלי מים, בקור” כך מספרת רחל. 

כל המשפחה נידבקה במחלת הטיפוס, אז הייתה מאוד נפוצה. הוריה של רחל נפטרו כתוצאה מהמחלה,רחל, האחים ואחותה נשארו בחיים למרות המחלה. רחל הגיעה יחד עם עם האחים ואחותה למנזר לאחר שהבריאו מהטיפוס. במנזר הכריחו אותם להתפלל, לישו. אם לא היו מתפללים היו מגרשים אותם מהמנזר, אל הרחוב לידי הנאצים.  אז הם התפללו.

 בשלב מסוים, רחל כבר לא זוכרת מתי בדיוק, הגיעו אמריקאים. הם חיפשו ילדים יהודים, “הם לקחו אותנו לאפגניסטן, פקיסטן..” אומרת רחל. כך התחיל המסע שלהן לארץ. רחל ואחותה הגיעו להודו מפקיסטן, הן היו שם חצי שנה. מהודו שתיהן עלו על אוניה למצרים, ממצרים הגיעו ברכת לחיפה. אחיהן כבר היה בארץ. הטראומה מהמנזר הייתה חרוטה אצלו והוא דרש שיגיעו רק למקום דתי. כך רחל עלתה ארצה ליישוב “חפץ חיים”.

ניצולת-שואה-רחל-הוך

עמותת חסדי נעמי התומכת ומסייעת לאלפי ניצולי שואה הגיעה לרחל הוך עם מתנה קטנה על מנת לשמח אותה. העמותה פועלת למען ניצולי שואה נזקקים ודואגת להם למזון, למוצרי חימום במהלך החורף ולכל מה שרק צריכים. חסדי נעמי מוציאה לפועל פרוקייטים למענם של הנזקקים, הפרוייקטים מתקיימים בזכות הלב הרחב של הציבור והתרומות שלהם.

הדמעות מההתרגשות שלא פסקו נותנים את הכוח לקום ולהמשיך.
חסדי נעמי מזמינה אותך לתמוך בפרויקטים שלה ולהיות חלק מהפעילות של העמותה למען ניצולי השואה 

עוד מידע אודות חסדי נעמי כאן 

Share this story
More stories